Author
Puji Rahayu Ningsih(1), Evy Maya Stefany(2), Luluk Mauli Diana(3),
(1) Universitas Trunojoyo Madura, Indonesia
(2) Universitas Trunojoyo Madura, Indonesia
(3) Universitas Trunojoyo Madura, Indonesia
Corresponding Author
Article Analytic |
Available online: 2024-07-30 | Published : 2024-07-30
Copyright (c) 2024 Puji Rahayu Ningsih, Evy Maya Stefany, Luluk Mauli Diana
Article can trace at:
Article Metrics
Abstract Views: 0 times PDF Downloaded: 0 timesAbstract
Keywords
References
Kemendikbud. Asesmen Nasional sebagai Penanda Perubahan Paradigma Evaluasi Pendidikan [Internet]. 2020 [cited 2023 Nov 5]. Available from: https://www.kemdikbud.go.id/main/blog/2020/10/asesmen-nasional-sebagai-penanda-perubahan-paradigma-evaluasi-pendidikan
Kusumaryono RS. Direktorat Jenderal Guru Dan Tenaga Kependidikan Kementerian Pendidikan Dan Kebudayaan [Internet]. 2020. Available from: https://gtk.kemdikbud.go.id/read-news/merdeka-belajar
Wardhani DAP, Oktiningrum W. PENGEMBANGAN SOAL AKM BERMUATAN ETHNOMATEMATIKA DENGAN MEDIA CANVA UNTUK MENGUKUR KEMAMPUAN LITERASI NUMERASI SISWA SEKOLAH DASAR. 2022;11(4).
Direktorat Sekolah Dasar. Mengenal Lebih Dekat Bentuk Soal Asesmen Kompetensi Minimum (AKM) Sekolah Dasar [Internet]. 2021 [cited 2023 Dec 5]. Available from: http://ditpsd.kemdikbud.go.id/artikel/detail/mengenal-lebih-dekat-bentuk-soal-asesmen-kompetensi-minimum-akm-sekolah-dasar
Purnamasari R, Safitri N, Kurnia D. Pengembangan Soal Asesmen Kompetensi Minimum (AKM) Literasi Numerasi Kelas 5 Sekolah Dasar. basicedu. 2023 Feb 17;7(1):787–97
Kusuma DA, Dewanto SP, Ruchjana BN, Abdullah AS. The role of ethnomathematics in West Java (a preliminary analysis of case study in Cipatujah). J Phys: Conf Ser. 2017 Oct;893:012020.
Megawanti P, Megawati E, Farida N. Improving numeration literacy andIndonesian archipelagic vision through ethnomathematics themes of AKM. 2022;
Direktori Museum Indonesia. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan. 2012. hlm. 437–439
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Tessmer. (1993). Planning and Conducting Formative Evaluations. London: Routledge
Refbacks
- There are currently no refbacks.